måndag 17 juni 2013

Första födelsedagskalaset

Hej

Idag fyller en av Albins goa kusiner år. Oliver fyller hela 2 stora år och igår var det dags för födelsedagskalas.










Som vanligt hade Josefin gjort super gott fika . Det var både jordgubbstårta och blå marsipantårta och en massa goda kakor och bullar. Jag smakade nog på det mesta och magen blev väldigt full.



Av oss fick lillprinsen en barnverktygslåda och ett flygplan. Sedan fick han en massa fina saker av sina familjemedlemmar och släktingar bla. en trehjuling och en stor traktor med skopa, badleksaker, bilar, liten skoter, kossa mm.

Pojkarna lekte så de var helt utmattade när eftermiddagen kom och det var dags att åka hem igen. Albin somnade för första gången på säkert 2 år i soffan när vi kom hem trots att klockan bara var 6.

Sedan var det något extra speciellt med denna födelsedag, det var den första familjesammankomsten sedan mamma somnade in.
På morgonen så var jag faktiskt riktigt känslosam och kände mig ledsen, för att jag kände att det skulle bli jobbigt att ses och hon inte skulle vara där. Men när jag väl var där och träffade alla så kändes det bättre, man måste ju gör detta nån gång och det kommer ju flera tillfällen och högtider som man måste gå igenom. Det sägs ju att första året är värst.

Försökte gå till graven idag när jag var ute och gick men de små Jä..larn flög på mig direkt och börja leta ställen att suga mig tom på blod på. Får nog åka dit nästa gång det blåser och regnar för att få chansen att vara där. Så synd att man inte kan gå dit och bara vara en stund, alltid ska man skynda sig för att de är så mycket ohyra där. Fy och blä.

PUss




1 kommentar:

  1. Men vilka goa grabbar, underbara bilder på grynen. Ja du Hanna, det är svårt att förstå för oss också, men inget att göra åt. Vi får njuta av livet medan vi kan t 500%. Hoppas ni får en alldeles underbar midsommar. Blommiga kramar från mosters.

    SvaraRadera